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BSO Web Header RJLe St. Joseph Programme santé COAST en partenariat witih démence Alliance sert les résidents de la ville de Hamilton qui ont des problèmes graves de santé mentale. COAST est une équipe multidisciplinaire composée d'enfants travailleurs et de la crise de la jeunesse, travailleurs en santé mentale, infirmières, les travailleurs sociaux et les policiers en civil de la police.

Behavioural Support Ontario (BSO) provide a Community Outreach Team (COT) at COAST who will respond to individuals in crisis who have a diagnosed dementia or cognitive behavioural concern. The BSO population and their caregivers, as a result of the cognitive impairment and nature of behaviours, are at risk of being unable to cope with the activities of daily living or the stresses associated with assuming the caregiver role over a long period of time. This vulnerable population is especially challenged during times of crisis, which may occur spontaneously or during times of transition between care settings. Additional BSO staff (BSO COT) were added to strengthen the existing crisis teams in the HNHB LHIN to enhance the current response to the BSO clients and their caregivers when they are in crisis. BSO COT have been added to St.Joseph’s Healthcare COAST team.

The goal of the COT is to build capacity within identified mobile outreach teams regarding: geriatric mental health expertise, enhanced ability to provide practical support and outreach, et building greater system capacity through education and training.

Process

Clients and caregivers will be connected with the COT through the existing crisis team phone numbers. (905-972-8338) Calls may be directly from clients/caregivers, agency staff, hospital emergency department staff, EMS, police officers,etc. The COT will respond to each crisis based on the needs of the client, through:telephone calls reaffirm existing linkages with providers contact EMS,face-to-face outreach (mobile visit). Ensuring that clients transitions from crisis into longer-term support through agency involvement and services.

Un travailleur de la santé mentale va répondre à un appel sur la ligne de crise COAST et faire une évaluation préliminaire en ce qui concerne le problème de santé mentale. Le travailleur de déterminer s'il convient de répondre avec l'aide de téléphone ou une visite mobile ou reportez-vous à l'ASF COT.

L'objectif est d'aider l'accord individuel / familial avec la crise de l'environnement de choix où un plan de gestion sera élaboré afin de désamorcer la situation de crise. Un plan de suivi sera également fournie.

Si nécessaire, le plan de suivi peut impliquer liens avec les organismes communautaires supplémentaires ou des réseaux de soutien. Les clients auront la possibilité de services de soutien après une situation de crise.

Les clients nécessitant un soutien ou de suivi recevront une aide de l'équipe de soutien au sein de 24 heures de la situation de crise.

Le client recevra du soutien ou de suivi jusqu'à ce que soit les difficultés ont été résolues ou que le client a été liée à des ressources communautaires appropriées.